..::|FF|::.. - Forum ..::|FF|::.. Warszawsko-Michalińskiej Grupy ASG

Forum ..::|FF|::.. Strona Główna
 

 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja  Profil   

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

 
Rąbanka


 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::|FF|::.. Strona Główna -> Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość

Mruss
Szeryf strony
Szeryf strony




Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falona

PostWysłany: Nie 18:35, 04 Maj 2008    Temat postu: Rąbanka

Po ostatnim strzelaniu z Procą i Brylantem wymyślilim założenia pewnego scenario. Z góry miał być stosowany na Dębach ale pewnie do innych terenów też da się łatwo zaadaptować. Ogólne założenie jest takie że na terenie szczelanki wyznaczamy kilka/kilkanaście ( uwagi na temat liczby na końcu) punktów kontrolnych/zwycięstwa (dalej zwane PZ) czy jak to tam zwać. Przy każdym PZ zostawiamy kartkę podzieloną na 2 kolumny (po jednej na stronę rozgrywki). Zadaniem jest jak najdłuższe utrzymanie PZ. Zajęcie PZ polega na zaznaczeniu w kolumnie odpowiedniej dla strony godziny i minuty w której został zajęty. Odbicie PZ polega na wpisaniu godziny i minuty przez zawodnika z przeciwnej drużyny. Czas utrzymania liczymy od minuty wpisanej na kartce do momentu wpisania przez przeciwnika ,od tego momentu czas idzie ich korzyść do momentu odbicia etc. Czas rozgrywki wyznaczamy przed startem (zapewne ze 2-3 godziny). Po upływie terminu zgarniamy wszystkie kartki i podliczamy przez ile minut każdy PZ należał do poszczególnej drużyny, po zsumowaniu czasów ze wszystkich PZ wyłania nam się zwycięzca. No i w sumie to tyle Wesoly
Plusy scenariusza (nazwa trochę na wyrost no ale Mruga )
- unikamy długiego siedzenia i gadania w stylu "to co teraz robimy??" )
- przez 2 - 3 godziny mamy ciągłą akcję
Minusy
- jeszcze nie był testowany Mruga
- Wymaga trochę organizacji typu:
- każdy powinien mieć jakiś długopis/ołówek , w wersji ekonomicznej można przy każdym PZ zostawić coś do pisania ale to ma wadę że ktoś to zabierze w pośpiechu bądź rzuci gdzieś w krzaki.
- każdy musi mieć jakiś czasomierz które trza by było w stylu parszywej 12 bądź innej dzielnej grupy komandosów zsynchronizować przed zabawą. Też można zrobić wersję ekonomiczną tzn po jednym zegarku na PZ ale kto poświęci swój zegarek/komórkę żeby przez kilka godzin leżał w krzakach itp.
Ilość PZ
i tu jest główne klu programu. PZ-ów musi być "akurat". Jeśli będzie za mało to się może zrobić siedzenie na dupie bo nikomu nie będzie opłacało atakować tylko trzymać te PZ co już zajął. Jeśli przesadzimy z ich ilością to wtedy się zrobi wielka bieganina od PZ do PZ. Z mojej strony proponuję wyznaczać ilość wg równania:
[(ilość wszystkich zawodników) podzielić przez 2 ] +1.
co przy np 14 ludziach da nam PZ-ów
14/2 + 1 = 7+1= 8
Da to tyle PZ-ów że na jeden przypadają max 2 osoby czyli można się już pokusić o obronę co niektórych PZ ale też trzeba atakować bo nie da się obsadzić tylu PZ żeby do zwycięstwa to doprowadziło. Z drugiej strony unikamy nadmiernej ilości PZ więc nie będzie biegania w kółko .Minus tej koncepcji że może nam wyjść parzysta liczba punktów a w tego typu grach lepiej żeby było nieparzyście Oczywiści jeśli ktoś ma inny pomysł to niech zapodaje.
RESPY
nieograniczona ilość. Krótki czas trwania.Propozycja lokalizacji
- okolice bramy wjazdowej
- w okolicy południowego skraju dużego budynku
Oczywiście wszystko zależy od lokalizacji PZ.
KONCEPCJE DO PRZEMYŚLENIA:
- ujemne punkty za respy np. - 3 minuty od respa, ale to może zabić motywację do biegania i szczelania i się zrobi" siedzenie na dupie"
- koncepcja „super punktu” czyli że jeden/kilka PZ daje większą liczbę punktów (np. każde pełne 5 minut utrzymania=6 minut do wyniku itp.) mógłby być to PZ w jakimś cholernie trudnym do utrzymaniu miejsca np. blisko respa przeciwników.
- “szybkie odbicie”/ dróżyna która odbije PZ w przeciągu 2/5/10 minut od momentu zajęcia przez przeciwników dotaje bonus w stylu dodatkowe minuty do wyniku końcowego. Może to zmusić do szybkiego działania ale też może spowolnić rozgrywkę gdyż może nie opłącać się odchodzić od PZ zaraz po zdobyciu żeby przeciwnikowi nie sprezentować bonusa, poza tym jest to jakaś kolejna komplikacja zasad i może wzbudzać chęci do lekkiego “naginania rzeczywistośći” na swoją korzyść.
- "TU JEST MIEJSCE NA TWÓJ POMYSŁ"
WSTĘPNE ROZMIESZCZENIE PZ:
Ponieważ jak zaznaczyłem na samym początku scenariusz jest pomyślany na Dęby to wstępna lokalizacja PZ-ów odnosi się do tej miejscówy:
1- sala w "małym budynku"
2- klatka schodowa w dużym budynku na piętrze
3- druga klatka schodowa w dużym budynku na piętrze
4- baseny na zewnątrz
5- tam gdzie parkujemy samochody (na czas tej rozgrywki parking trzeba przenieść na ulicę przed Dębami)
6- w okolicy okopów
7- gdzieś w krzakach na skarpie
/////// OPCJONALNE/////
8- parter dużego budynku
9- okolice tego jebutnego nadajnika radiowego
10- Dla chętnych piwnice
11- "TU JEST MIEJSCE NA TWÓJ POMYSŁ"
Ideałem by było żeby była równa ilość punktów dla budynku I dla terenów otwartych gdyż jak wiadomo część z nas lubi zamknięte, duszne I klaustrofobiczne pokoiki a inni wolą pohulać w chaszczach więc żeby dla każdego coś miłego się znalazło.
PS mam nadzieję że ktoś dotarł w czytaniu do tego punktu Wesoly jeśli tak to skomentuj i napisz czy coś zmienić/dodać/wykasować, w końcu to od nas zależy czy da się tym pomysłem pobawić.
POZDRO


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Proca
Stały bywalec
Stały bywalec




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się bierze piwo

PostWysłany: Nie 19:36, 04 Maj 2008    Temat postu:

Pomysł dobry, wręcz wspaniały...
Na początek proponuje spróbować bez udziwnień (takich jak bonusy ujemne bądź dodatnie). Yellow_Light_Colorz_PDT_09
Rozegrać na początku najprościej jak się da, potem, wtedy już po doświadczeniach, zgodnie z poczuciem krzywd wyrządzonych niesprawiedliwą punktacją dokonać ew. zmian w zasadach scenerio owego Blue_Light_Colorz_PDT_29


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Xaper
Szeryf strony
Szeryf strony




Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:57, 06 Maj 2008    Temat postu:

mi też się podoba, trzeba testnąć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::|FF|::.. Strona Główna -> Scenariusze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 
Regulamin